PL

Liczba urządzeń gastronomicznych
w naszej ofercie: 12088!

Czystość w lokalu gastronomicznym: od strony kuchni i marketingu

W okresie jesienno-zimowy utrzymanie czystości w lokalu to wyjątkowo trudne wyzwanie. Poza sumiennym i regularnym czyszczeniem kuchni wraz ze wszystkimi sprzętami, myciem toalet i sali, personel musi dokładać szczególnych starań, by utrzymać w idealnym stanie podłogi. Niestety te ostatnie w błyskawicznym tempie brudzone są błotem i śniegiem nanoszonym z zewnątrz. Jak utrzymywać lokal gastronomiczny w nienagannej czystości, nawet zimą, by nie zbankrutować, a także spełnić wymagania gości i Sanepidu?

Czystość w lokalu od strony kuchni

Czystość w lokalu od strony kuchni

Profesjonalna chemia przede wszystkim

Kluczem do utrzymania czystości jest wykorzystywanie odpowiednich środków. Pamiętajmy jednak, że w gastronomii nie ma czegoś takiego jak chemia uniwersalna. Zamiast wybierać środek do wszystkiego, zainwestujmy w różne preparaty, które będą idealnie sprawdzały się w danych sytuacjach i pomieszczeniach. Dzięki temu zaoszczędzimy czas na usuwanie trudnych zabrudzeń i uczynimy restauracje miejscem sterylnym.

Kuchnia czy toaleta w restauracji jest w o wiele większym stopniu eksploatowana od tej domowej, więc zawsze wybierajmy środki czystości przeznaczone do gastronomii, bowiem te są bardziej ekonomiczne, a także ekologiczne. Chemia profesjonalna dedykowana do gastronomii jest również bardziej skoncentrowana, a jej skład odpowiednio skomponowany, ponieważ musi sprostać wymaganym w takich miejscach standardom czystości. Jak zatem wybierać środki czystości do gastronomii? Według przeznaczenia:

Chemia profesjonalna jest skuteczna i bezpieczna, o ile potrafimy ją odpowiednio stosować, dlatego nie zapominajmy o używaniu jej zgodnie z przeznaczeniem, w odpowiednich proporcjach (określonych przez producenta) i stosujmy ewentualne, dodatkowe czynności wskazane w instrukcji, np. pozostawienie środka na brudnej powierzchni przez odpowiednią ilość czasu.

W systematycznym czyszczeniu siła

Oczywiście chemia profesjonalna jest niezbędna do utrzymania odpowiedniego poziomu higieny w kuchni i pozostałych pomieszczaniach w lokalu, ale nawet najlepsze środki nie uchronią nas przed regularnym i bardzo dokładnym sprzątaniem. Dla zakładu gastronomicznego brud to jeden z największych wrogów – brak higieny może doprowadzić do szybszego psucia żywności, pogorszenia walorów smakowych potraw, a nawet do zatrucia gości, więc absolutnie nie można go lekceważyć. Tym samym niezbędne jest częste, dokładne i systematyczne mycie i czyszczenie wszystkich miejsc mających kontakt z żywnością lub zastawą, łącznie z najdrobniejszymi zakamarkami. Nigdy nie zostawiamy zabrudzonych powierzchni „na potem”, wszystkie brudne sprzęty oraz zastawę myjmy na bieżąco.

O czym jeszcze warto pamiętać stosując chemę profesjonalną?

  • Przy kupowaniu środków do gastronomii, zwróćmy uwagę, czy te posiadają odpowiednie atesty.
  • Odpowiednia ilość ściereczek, mopów czy koszy na śmieci jest równie ważna jak garnki czy noże. Nie zapomnijmy o jasnym dla personału oznaczeniu, które sprzęty są przeznaczone do kuchni, które do pozostałych pomieszczeń, a także o codziennym praniu ścierek i pozostałych akcesoriów do sprzątania.

Czystość w lokalu od strony marketingu

Czystość w lokalu od strony marketingu

Jedzenie smakuje tylko w czystym lokalu

Czystość w restauracji żywo interesuje nie tylko inspektorów Sanepidu, ale także gości. Ci ostatni przywiązują niemal taką samą uwagę do jakości jedzenia i jego smaku jak do higieny. Nie można się temu dziwić: nawet najwykwintniejsze smakołyki mogą nam z trudem przechodzić przez gardło, jeśli stół lepi się po posiłku poprzednich gości, solniczka i pieprzniczka noszą na sobie tłuste odciski palców, sztuczne kwiaty – mające za zadanie dekorować stolik, oblepia brud i kurz, na ścianach można podziwiać zacieki po napojach, a w rogach sali, niczym ekstrawaganckie ozdoby, zwisają pajęczyny.

Goście mogą przymknąć oko na brak serwetek (wszak te zawsze można donieść), średnią estetykę (chociaż to również bardzo ważny dla nich aspekt), ale brudne ściany, podłogi, albo co gorsza – stolik, sztućce i naczynia, bałagan lub brzydki zapach w toalecie, to błędy niewybaczalne. Gość w najlepszym wypadku zwróci uwagę obsłudze na szokujący brak higieny i nie pozostawi napiwku. Najpewniej jednak nie omieszka także podzielić się swoimi spostrzeżeniami ze swoimi znajomymi oraz opisze relacje z wizyty w lokalu na naszej stronie w social mediach czy na innych portalach umożliwiających dodawanie recenzji.

Wysoka higiena lokalu gastronomicznego poprawia skuteczność marketingu

Co zrobić, aby goście nie skarżyli się na ciebie, a dodatkowo wracali do twojego lokalu z przyjemnością, zabierając swoich znajomych?

  1. Dbaj o higienę nawet tam, gdzie „nie widać na pierwszy rzut oka”.
    Licząc na to, że gość nie zauważy zakurzonych żaluzji, odpadającego tynku, brudnych ścian, tłuszczu oblepiającego sprzęt na sali, czy plam na tapicerce krzeseł, igrasz z ogniem. Klienci bardzo dokładnie oglądają cały lokal i wszystkie przejawy zaniedbań czy braku higieny oceniają bezlitośnie surowo. Nic nie psuje apetytu równie mocno jak brud i brzydki zapach.
  2. Bądź na bieżąco z nowościami.
    Goście bardzo szybko przyzwyczajają się do wysokich standardów i technologicznych nowinek. W miarę możliwości stosuj je także w sowim lokalu. W kwestii higieny klienci na pewno docenią wyposażenie toalety w automatyczny dozownik do mydła, który niweluje ryzyko przenoszenia bakterii, a dodatkowo dozuje mydło w sposób ekonomiczny. Dobierz do tego bezdotykową kieszeniową suszarkę do rąk, a na pewno twój lokal zapunktuje.
  3. Zwracaj uwagę na każdy detal.
    Uważasz, że brak ręczników papierowych oraz ciepłej wody, czy mokra podłoga w toalecie to nic nieznaczące szczegóły? Niestety twoi goście mają inne zdanie na ten temat. Przychodząc do twojej restauracji, chcą czuć się dopieszczeni, wiec zadbaj o to, by wszystko było w 100% sprawne i czyste, a także dorzuć coś extra: świeże kwiaty, indywidualny, szyty na miarę i przemyślany wystrój, wygodne kanapy. Zyskasz tym uznanie i rzesze lojalnych klientów.
  4. Dopilnuj, aby w restauracji pachniało jedzeniem.
    Czy znasz kogoś, kto nie lubi zaglądać do piekarni, aby rozkoszować się zapachem świeżego chleba? Bardzo możliwe, że nie. Dlaczego zatem w restauracjach często goście wyczuwają starą fryturę, zaduch albo co gorsza – przykry zapach z toalety, zamiast delikatnych nut popisowej potrawy szef kuchni? To nieprawdopodobne jak przez brak utrzymania higieny w lokalu oraz przez niedorzeczne zaniedbania, restauracje odbierają sobie tak silne narzędzie marketingowe, jakim jest zapach. Pamiętaj jednak o bardzo ważnej zasadzie: w twoim lokalu powinno być krystalicznie czysto, ale gość pod żadnym pozorem nie powinien czuć zapachu chemii czy odświeżaczy powietrza. Zakład gastronomiczny powinien pachnieć pysznym, aromatycznym jedzeniem, który kusi gości od samego progu (słowem kluczem jest tutaj subtelne kuszenie, które nie ma nic wspólnego z intensywnym, duszącym zapachem). Spraw, by goście przywoływali zapachy twojego lokalu z taką przyjemnością, jak te z dzieciństwa (np. aromat popisowego ciasta babci czy ziemi po burzy).

Nawet jeśli Twój budżet nie pozwala na ultra-modny wystrój, nowoczesne wyposażenie i marketing prowadzony z rozmachem, nie martw się: uczciwe jedzenie i czysty lokal zawsze są najlepszą reklamą.

Doradcy CAREHO z przyjemnością pomogą dobrać odpowiednie akcesoria i środki chemiczne do Państwa lokalu. Zapraszamy do kontaktu.

Kontakt

TECHCON

ul. Poniatowskiego 5A
22-600Tomaszów Lubelski

NIP: 921-102-72-88

[email protected]

+48 664 005 415

Partnerzy
Bądźmy blisko
Akceptuję

Serwis korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką plików cookies.
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.